torsdag 14 juli 2011

Från vår till höst

Vi har bestämt oss för att flytta bröllopet från maj 2012 till september 2012 istället. Det handlar mycket om tidsbrist och att vi trivs med tanken på ett höstbröllop. Förhoppningsvis är det fortfarande bra väder i början av september dock tyckte jag att det var mycket kallt förra hösten.

Just nu kan vi inte bestämma oss vart i landet bröllopet ska äga rum. Första alternativet är på Öland. Jag har alltid gillat Öland och vi förlovade oss där. En fördel med Öland är att våra familjer och en del vänner som bor i Småland har nära dit. Men ska det bero på de andras närhet för att slippa boka övernattning? Andra alternativet är en vigsel i Östergötland. Jag är kluven och det är även min fästman. Nackdelen med att gifta sig i Östergötland är att jag inte ens vet vart jag ska börja leta. Dock är det inget stor problem men det är alltid svårt att veta vart man ska börja titta. Nu ska vi ha en borgerlig vigsel och då kanske det ser annorlunda ut än vid en kyrklig. Just nu tänker jag mig ett mysigt värdshus eller herrgård men frågan är om vigseln ska var där med? Mycket tankar just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar