onsdag 13 juli 2011

Jakten på den perfekta kroppen?!

Idag är många fixerade av att komma i form och bli smala. Visst vill man se bra ut men varför genomlida alla möjliga olika metoder och preparat? Det finns en metod där man blir "normal" alltså hittar den vikt som ens kropp är anpassad för. Jag blev 3 cm smalare om låren på 10 dagar!! Metoden handlar om att äta det kroppen är designad för och äta tills man blir mätt. Jag har alltid tänkt LCHF (Low Carb High Fat) som en bantningsmetod men från och med 1:a Juni har det blivit min livsstil! Jag läste Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt och bestämde mig för att hålla mig borta från socker och vetemjöl mm. Jag har aldrig mått såhär bra eller ätit så gott i hela mitt liv! Hans blogg läser jag varje vecka och vad intressant den är! Jag är ganska strikt men kan äta utanför LCHF om jag vill. Inget är förbjudet utan vill jag ta exempelvis en vanlig kanelbulle så kan jag det dock är jag inte sugen på det.

Jag har alltid varit smal och ätit allt utan att gå upp i vikt. Mitt sötsug har varit STORT och därför har jag alltid småätit. Dock har jag undrat hur jag ser ut på insidan av min kropp. Nu tror jag att min kropp är nöjd och därför mår jag alldeles utmärkt! Innan jag började vägde jag mig och mätte mig. Här kan ni se hur min kropp har förändrats sedan 1 Juni:

Vikten är oförändrad på 53 kg till mina 163 cm
Midjan har blivit 1,5 cm smalare
Höften har blivit 2 cm smalare, jag antar att baken minskade :)
Låren har minskat otroliga 4 cm

Varför väger jag då samma? Jo min kropp har omfördelat sig och blivit mer muskulös. Detta utan att träna! Dessutom har jag inte längre något sötsug! Hur bra är inte det! Ville bara dela med mig av detta och gå gärna in på Kostdoktorn och läs. Till och med fertiliteten ökar med LCHF! Ett par jag känner går på LCHF och blev gravida på första försöket. Inte för att jag ska bli gravid nu men i framtiden! Det har i alla fall med att hormonerna balanseras i kroppen. Det finna många gripande historier om par som varit barnlösa men lyckades bli gravida genom att äta LCHF.

Oj vad mycket det blev! Jag har varit orolig för att kroppen ska förändras till bröllopet och att bröllopsklänningen ska bli för liten. Detta behöver jag inte oroa mig för längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar